Jak pozycjonować strony internetowe
fot. pixabay.com

Wiele osób na samym początku swojej obecności w sieci zastanawia się, jakie działania marketingowe warto przeprowadzić na samym początku. Wielu przedsiębiorców nie zna odpowiedzi na to pytanie, przez co część decyduje się na standardowe reklamy displayowe, inni na działania w social mediach, a jeszcze inni na bardziej spersonalizowaną reklamę mailingową. Okazuje się jednak, że w internecie jest inne rozwiązanie, które ma zdecydowanie najwięcej zwolenników – pozycjonowanie. Proces ten charakteryzuje się wysoką skutecznością i znakomitymi rezultatami, które są długofalowe i pracują na przedsiębiorcę przez wiele miesięcy lub lat. Zatem jak pozycjonować strony internetowe, aby osiągnąć dobre efekty w stosunkowo krótkim czasie? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule.

Jak pozycjonować strony internetowe – zacznij od podstaw

W pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół i z pozoru najmniej istotne detale, dlatego tak ważne jest, aby każdy krok niezbędny w pozycjonowaniu przeprowadzić z pełnym zaangażowaniem. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google i jest uznawany za najważniejszy w sieci. Internauta podczas przeszukiwania internetu wykorzystuje właśnie Google, w którym znajdują się praktycznie wszystkie ogólnodostępne witryny w sieci. Proces przeszukiwania jest prosty – internauta uzupełnia pole wyszukiwania swoją frazą (pytaniem), a Google po kliknięciu klawisza Enter wyświetli witryny, które powinny w założeniu odpowiedzieć na pytanie zadane przez internautę.

Dlaczego warto się znaleźć w listingu Google? Dlatego, że jest to najpopularniejsza witryna do przeszukiwania internetu w Polsce i znalezienie się na niej oznacza z reguły znacznie lepsze wyniki finansowe, więcej wejść na stronę oraz lepszy parametr konwersji.

Trzy działania, od których zależą rezultaty pozycjonowania

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak pozycjonować strony internetowe, zacznij od zapoznania się z informacjami dotyczącymi poszczególnych etapów niezbędnych w tym procesie. Wszystkich pojedynczych kroków w trakcie pozycjonowania jest nawet kilkaset, dlatego tak ważne jest ich podzielenie na wygodne i proste etapy.

Pierwszym jest audyt SEO, który polega na dokładnej analizie wybranej strony pod kątem jej obecnej sytuacji. Ocenie podlega wiele parametrów technicznych witryny, które mają bezpośredni wpływ na planowanie kolejnych działań. Wykonanie audytu SEO umożliwia stworzenie strategii i przekazanie klientowi ceny za usługę.

Drugim etapem są działania on-site, w których należy wprowadzić wszelkie zmiany do kodu źródłowego witryny i precyzyjne zmodyfikowanie go. Ten etap jest najdłuższy – w przypadku szczególnie precyzyjnych firm może trwać nawet wiele miesięcy.

W ostatnim etapie off-site należy stworzyć jak największą bazę linków zwrotnych, które prowadzą do wybranej witryny.

Jak wybrać odpowiednią firmę?

Jeśli wiesz już jak pozycjonować strony internetowe, koniecznie dowiedz się również co zrobić, aby wszystkie działania były efektywne i przynosiły dobre rezultaty. Najpopularniejsze są agencje SEO, które powstały właśnie w celu realizacji pozycjonowania. Cieszą się doskonałą opinią, głównie ze względu na profesjonalizm działań oraz zaufanie, a także z powodu stosunkowo niskich cen, które nie powinny nadwyrężyć budżetu danej firmy. Niektórzy decydują się jednak na freelancerów, czyli pojedyncze osoby, które cały proces pozycjonowania przeprowadzają samodzielnie. To znacznie tańszy wybór, jednak także nieco mniej bezpieczny – jedna osoba z reguły rzadko dysponuje odpowiednio dużą wiedzą na każdy temat dotyczący tych działań.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here