Jesteś właścicielem małej firmy? Podpowiadamy, jak przyśpieszyć jej rozwój!

Każda firma była kiedyś niewielkim przedsiębiorstwem, które rozwijało się wraz z upływem czasu. Jesteś właścicielem małej firmy i nie chcesz, aby stała w miejscu? Podpowiadamy, jak to zrobić!

Gdy w cyklu rozwoju przedsiębiorstwa przychodzi moment, w którym aby mogło się rozwijać, konieczne jest wdrożenie nowych procesów i szukanie nowych rozwiązań, nie ma miejsca na intuicyjne decyzje. Wraz z rozwojem firmy właściciel traci kontrolę nad tym co się dzieje i nie jest w stanie dopilnować wszystkiego samodzielnie. Jeżeli nie podejmie dobrych decyzji biznesowych, rozwój przedsiębiorstwa zostanie zahamowany. Istnieją jednak sposoby, które pozwolą uniknąć takiej kolei rzeczy. 

Nieocenione aplikacje mobilne 

Jak wskazuje raport Benchmarks for Small Business Growth, w którym porównane zostały ze sobą przedsiębiorstwa z całego świata, małe biznesy, które rozwijają się szybciej, korzystają z aplikacji mobilnych.

Aplikacja mobilna jest narzędziem, które warto wykorzystać z dwóch powodów. Po pierwsze, może być narzędziem pozwalającym na skomunikowanie się z klientem jeszcze przed dokonaniem transakcji. Po drugie, pozytywnie wpływa na lojalizację klientów w ramach obsługi posprzedażowej.

Utrzymanie relacji z klientem i wysoki poziom obsługi

Utrzymywanie relacji z klientem jest jednym z filarów rozwoju przedsiębiorstwa. Nawet jeżeli firma jest jeszcze stosunkowo niewielka, warto zdecydować się na system CRM dla małych firm. Jest to narzędzie, które znacznie ułatwi pracę sprzedawcom.

Zalet korzystania z systemu CRM jest kilka. Pozwala on na uporządkowanie i wygodne analizowanie informacji o klientach. Znacznie poprawia i usprawnia komunikację z klientami w formie telefonicznej i elektronicznej. Umożliwia także badanie satysfakcji klientów, co przekłada się na późniejsze indywidualizowanie działań i dopasowywanie oferty do potrzeb klienta.

Talent pracowników ma znaczenie 

Według przytoczonego wcześniej badania, aż 42% managerów pracujących w szybko rozwijających się firmach dostrzega znaczenie pracowników. Z tego powodu nieustannie dąży się do ich utrzymania, wspierania w rozwoju i usatysfakcjonowania.

Utalentowani, kompetentni i odpowiednio zmotywowani pracownicy są na wagę złota, gdy przedsiębiorstwo się rozrasta, a właściciel i managerowie nie są w stanie zajmować się już wszystkimi istotnymi sprawami. 

Media społecznościowe mają znaczenie 

Wpływ na szybszy rozwój przedsiębiorstwa mają także działania marketingowe i reklama. Im mądrzejsze korzystanie z marketing automation i mediów społecznościowych, tym szybszy rozwój. Nie bez powodu małe firmy planują zwiększyć budżety na marketing automation o 140% w ciągu kolejnych 12 miesięcy! Sprawna i spójna komunikacja w mediach społecznościowych wpływa zaś na rozpoznawalność brandu. Dobre treści to podstawa reklamy i ważny element kreowania marki. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here