Konkursy online z nagrodami: jak organizować je zgodnie z prawem?

0
80

Prowadzisz firmę za pośrednictwem internetu i planujesz organizację konkursu w swoich social mediach, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Chcesz wiedzieć na co zwracać uwagę, żeby poprowadzić konkurs sprawiedliwie, sprawnie i zgodnie z prawem? A może szukasz osób z doświadczeniem, które mogłyby go poprowadzić za Ciebie? Jeśli chociaż jedna odpowiedź na powyższe pytania brzmi „tak”, to coś idealnego dla Ciebie!

Konkurs to przede wszystkim wyzwanie dla przedsiębiorstwa

Nie od dziś wiadomo, że klienci bardzo lubią łapać okazję do nabycia niektórych usług i produktów za darmo lub po jak najniższej cenie. Właśnie z takiej obserwacji wzięły się pierwsze promocje i konkursy, organizowane przez firmy dla swoich obecnych i potencjalnych klientów. Konkurs z założenia powinien być zabawą, dlatego tak ważne jest ustalenie wszystkich warunków jego przebiegu, wyłonienia zwycięzców, kryteriów i wytycznych, jakie każdy przystępujący do niego człowiek musi spełnić, żeby dostać nagrodę. Zasady te muszą być także zgodne z regulaminem platformy, za pomocą której konkurs zostanie opublikowany i zgodne z prawem kraju, w którym konkurs zostanie przeprowadzony. Za niestosowanie się do tych dwóch zbiorów zasad, przedstawicielom firmy może grozić odpowiedzialność karna lub zablokowanie konta w serwisie. Źle przeprowadzony konkurs, odbije się też negatywnie na opinii o firmie. Niechęć, frustracja i niezadowolenie przegranych, może się przekuć na niższe wyniki sprzedażowe i falę negatywnych komentarzy. Żeby uniknąć kryzysu, bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie konkursu zawczasu, dopracowanie zasad, zaplanowanie budżetu, opracowanie procedur i odpowiednie opisanie przedsięwzięcia. Ważna jest także dopracowana kwestia wartości, ilości i jakości nagród, a także sprawdzenie, czy kwalifikują się do opodatkowania, zgodnie z literą prawa. Spełnij wszystkie wymogi prawne i zawsze działaj legalnie, nie narażaj swojej firmy na straty.

Zbyt skomplikowany proces? Sięgnij po rady profesjonalistów!

Organizowanie konkursów z nagrodami, a zwłaszcza z nagrodą pieniężną, jest opłacalnym, ale ryzykownym przedsięwzięciem. Sprzedaż premiowa to świetny sposób na wypromowanie nowych produktów i usług, poszerzenie grona stałych klientów i przedstawienie swojej oferty w lepszym świetle. Żeby osiągnąć jak najlepsze korzyści, konkurs musi się opierać na jasnych regułach, a ty, jako organizator musisz przewidzieć wszystkie ewentualne scenariusze. Jeśli zasady organizacji konkursów (niezależnie czy są to konkursy fotograficzne, promocyjne, w obrębie social media, na blogach, z nagrodami gwarantowanymi, online, SMS/MMS) są zbyt zagmatwane, skorzystaj z usług specjalistów. Osoby, które mają bogate doświadczenie w przygotowywaniu i organizacji konkursów, pomogą ci nie tylko zaplanować wymarzony konkurs, ale także doradzą jakimi sposobami można dotrzeć do szerszego grona klientów i pomogą usprawnić proces wyłaniania zwycięzców. Zamiast stresować się, że zostanie popełniony błąd z przykrymi konsekwencjami, oddaj swoją sprawę w ręce profesjonalistów. Nie ryzykuj, organizując sprzedaż premiową, zadbaj o to, żeby cały proces odbył się w bezpiecznych warunkach, bez narażania firmy i klientów na straty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here