poniedziałek, Lipiec 13, 2020

Podpis elektroniczny – w jaki sposób go wyrobić?

0
podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny jest odpowiednikiem podpisu odręcznego, z różnicą, że złożenie takiego podpisu następuje w formie elektronicznej. Możemy złożyć go za pomocą specjalnego urządzenia. Podpis taki jest natomiast płatny. W odróżnieniu od profilu zaufanego przez niego, który także potwierdzam naszą tożsamość podczas załatwiania spraw urzędowych lub w przypadku gdy chcemy założyć jednoosobową firmę przez internet. Podpis elektroniczny, czyli inaczej podpis kwalifikowany będzie nam potrzebny w momencie podpisu dokumentów w formie elektronicznej. Może się przydać w komunikacji z administracją, komunikacji z firmą, bądź komunikacji prywatnej. 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/podpis-elektroniczny/

Podpis elektroniczny – jak go wyrobić?

Podpis kwalifikowany możemy kupić u jednego z dostawców. Listę firm znajdziemy na stronie Narodowego centrum notyfikacji. Jest ona prowadzona przez Narodowy Bank Polski i kropka możemy zamówić nowy zestaw podpisu elektronicznego w różnych konfiguracjach. Mamy możliwość wyboru rodzaju oraz okresu ważności certyfikatu, dodatkowo możemy wybrać model czytnika oraz opcje odbioru zamówionego zestawu. 

Podpis elektorniczny – co zrobić? 

Jedyne co musimy zrobić, to podpisać umowę z dostawcą, a następnie zainstalować przesłane oprogramowanie na komputerze. Co w przypadku odnowienia certyfikatu? Możemy zrobić to przy pomocy używanej karty bądź na nowej karcie w formie zestawu odnawialnego. W wielu przypadkach zamówieniem można zrobić online, wówczas nie ma potrzeby drukowania dokumentów oraz wysyłania ich do danej firmy, która wydaje podpis kwalifikowany w dowolnym kraju Unii Europejskiej.

Podpis elektroniczny i podpis zaufany z czym się różnią?

Oba te narzędzia służą do potwierdzenia naszej tożsamości w internecie. W przypadku profilu zaufanego możemy użyć go do załatwiania spraw urzędowych w systemie ePUAP, obywatel.gov.pl, PUE ZUS, praca.gov.pl. Jeżeli chodzi jednak o podpis elektroniczny, ma on bowiem szersze zastosowanie. Oprócz wszelkiej dokumentacji wysyłanej do urzędu, podpiszemy nim maile lub prywatnie wytworzone dokumenty, umowy handlowe, a także faktury elektroniczne.

Cena podpisu elektronicznego

Nie ma dokładnej ceny podpisu elektronicznego. Uzyskanie go kosztuje, ale cena zależna jest od kilku czynników. Jest to między innymi dostawca, u którego wybieramy podpis elektroniczny, okres ważności certyfikatu, a także rodzaj urządzenia do składania podpisu ( czytnik kart USB, token USB lub pcmcia).

Zobacz też: http://www.flyweb.pl/profil-zaufany/

Prowadzenie firmowego Facebooka – najczęściej popełniane błędy!

0
facebook
fot. pexels.com

Prowadzenie firmowego konta na Facebooku wcale nie ogranicza się do wrzucania postów raz na jakiś czas; udostępnienia czegoś, co się nam podoba; lajkowanie komentarzy pozostawionych pod naszymi postami. Prowadzenie firmowego Facebooka to praca na pełen etat i właśnie z tego względu, że wiele osób tak do tego nie podchodzi popełnia wiele błędów. Poznaj te najczęściej powtarzane, ale wcale nie tak oczywiste dla wszystkich, jakby mogło się wydawać!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/social-media-w-kampaniach-spolecznych/

Brak strategii

O tym błędzie już w zasadzie opowiedzieliśmy powyżej, w zapowiedzi artykułu. Niestety, ale znaczna część osób prowadzi Facebooka dla ogólnej zasady – bo trzeba i wypada mieć takie konto dla swojej marki, firmy. Tak to prawda, ale to nie wszystko, to nie wystarczy. Prowadzenie Facebooka powinno opierać się o opracowaną strategię, koncepcję. Tylko wtedy ma to okazję zadziałać i realnie pomóc w rozwoju marki. Wchodząc na Facebooka marki, która działa ad hoc, bez strategii – od razu to widać, naprawdę. Jest chaos, brak struktury, brak koncepcji. Prowadzenia Facebooka bez strategii jest zdecydowanie najczęściej popełniamy błędem nr 1.

Brak informacji o marce

Wchodząc na fanpagę, czyli Facebooka marki mamy kilka miejsc, w których możemy umieścić informacje o marce. To głównie kolumna po prawej stronie przeznaczona na tekst i zdjęcie, zdjęcie w tle czy przypięty post na tablicy głównej profilu. Warto wykorzystać te miejsca i powiedzieć odbiorcom, a zwłaszcza tym, którzy wchodzą po raz pierwszy na profil – jaką marką jesteśmy,w  czym możemy pomóc, dlaczego warto u nas zostać. Bardzo często wchodząc na profile marek nie ma takich informacji, a odbiorca nawet gdyby chciał, nie znajdzie nic dla siebie i wychodzi z takiego miejsca.

Reakcje pod postami

Innym błędem, ale równie istotnym jest to, że wiele osób nie odpowiada systematycznie na pozostawione komentarze pod postami. Czasem można wejść na profil marki pod konkretny post i widać, że widnieją tam komentarze bez odpowiedzi, a nawet bez pozostawienia przy nich reakcji. To ogromny błąd. Każda marka powinna odpisywać na komentarze, podtrzymywać rozmowę, zachęcać do tego, aby odbiorca pozostawił po sobie reakcję czy też udostępnił post. To bardzo ważne z perspektywy nie tylko docierania do nowych odbiorców, ale też dbania o tych obecnych.

Inne marki, odnośnie tego błędu związanego z komentarzami, postępują tak, że usuwają niewygodne komentarze. To również błąd i bardzo źle świadczy o marce. Warto zawsze stawić czoła negatywnych opinion i ze spokojem wszystko wytłumaczyć, co zdecydowanie sprawia, że taki odbiorca zyskuje więcej ,,za’’, aby zostać odbiorcą marki.

Przeczytaj też: http://cowmiescie.pl/opowiadamy-o-nietypowych-rodzajach-miodu/

Listy dla klientów – czy w dobie Internetu mają sens?

0
Listy dla klientów – czy w dobie Internetu mają sens

Co nam przychodzi do głowy, gdy widzimy człowieka dzierżącego w dłoniach pióro i zapisującego list – osobę starej daty, tradycjonalistę, a może tego, który znalazł sposób na okazanie emocji i szacunku do drugiej osoby? Pisanie listów odeszło trochę w zapomnienie, bo przecież mamy Internet. Tą drogą możemy jednak wyrazić jeszcze większy szacunek. Pokazać, że dla kogoś się staramy. W ten sposób listy, a nie tylko przesyłki wykorzystają przedsiębiorcy, którzy chcą zdobyć zaufanie klientów.

Outsourcingowe firmy informatyczne coraz popularniejsze na rynku

0
Outsourcingowe firmy informatyczne coraz popularniejsze na rynku

Współczesny biznes oznacza przebranżowienie się na epokę technologiczną. Stare firmy oparte na tradycyjnym działaniu muszą przestawić się na nowe formy działalności. Oprogramowanie, sprzęt komputerowy i sieci komunikacyjne są podstawą działania i należy dostosować się do rynku. Opieka informatyczna firm jest coraz popularniejsza, szczególnie w formie outsourcingowej.

ZOBACZ TEŻ

Podpis elektroniczny – w jaki sposób go wyrobić?

Podpis elektroniczny jest odpowiednikiem podpisu odręcznego, z różnicą, że złożenie takiego podpisu następuje w formie elektronicznej. Możemy złożyć go za pomocą specjalnego urządzenia. Podpis...