Budowanie lojalności klientów w sprzedaży online

Najlepszy klient to lojalny klient. To wówczas wzrasta lifetime value takiego odbiorcy, a raz pozyskany klient to nie jednorazowy zysk, ale stały dochód. Właśnie o takich odbiorców walczą marki i to nie tylko w e-commerce. W jaki sposób przywiązać do siebie klienta, budując sprzedaż w sklepie internetowym?

Zniżki i promocje jako proste rozwiązanie

Pierwszym, co przychodzi do głowy, to oczywiście regularne kody rabatowe i obniżki. Jeśli nagradzamy w ten sposób stałych klientów, to możemy mieć pewność, że będą te promocje na bieżąco śledzić i wykorzystywać. Szczególnie, że obecnie mamy możliwość dystrybucji tego typu okazji lojalnościowych w różnoraki sposób – czy to za pomocą mailingu i newslettera, czy też remarketingu kierowanego do konkretnych osób.

Ludzie chcą otrzymać profesjonalną pomoc

Lojalność buduje także dobra obsługa klienta. To często czynnik, który jest o wiele skuteczniejszy niż tylko dobra cena. Jeśli konsument ma pewność, że u nas otrzyma nie tylko jakościowy produkt, ale też spotka się z dobrym customer service i natychmiastową pomocą, to wybierze nasz sklep nawet wtedy, gdy cena jest minimalnie gorsza niż w konkurencyjnym e-commerce. Ludzie w dzisiejszych czasach chcą minimalizować liczbę problemów, a poprzez wsparcie dobrej obsługi to się skutecznie udaje. Dlatego nic dziwnego, że odbiorcy coraz większą wagę przykładają w sieci nie tylko do ceny, ale także do poziomu pomocy, jaki otrzymali ze strony sklepu internetowego.

Marketing ma ogromne znaczenie

Najlepiej w sieci sprawdzają się aktywne marki, które przypominają o sobie i swojej ofercie. Jeden zakup to oczywiście już jest sukces, ale zazwyczaj klienci zapominają o tym, gdzie rok temu kupili buty. Jeśli nie prowadzimy szeroko zakrojonych działań marketingowych, nie stosujemy reklam na Facebooku czy też nie wysyłamy newslettera do naszych klientów, to wszyscy szybko zapomną o tym, że kiedyś coś kupili. Dlatego należy być aktywnym w sieci i prowadzić targetowaną kampanię reklamową, by osiągnąć zadowalające rezultaty.

Jak kupować, to od eksperta

Warto pamiętać o tym, że lojalność buduje się także poprzez eksperckość. Porównajmy dwa sklepy meblowe – jeden regularnie daje protipy na blogu, jak wykorzystać poszczególne elementy i jak udekorować pokój, a drugi skupia się tylko na rabatach w wysokości 5-10%. Zazwyczaj klienci wybiorą ten sklep, który dzieli się z nimi wiedzą i podaje na tacy gotowe rozwiązania. Wówczas z przyzwyczajenia, gdy chcemy coś sprawdzić, to wchodzimy na bloga tego właśnie sklepu meblowego, szukając inspiracji oraz najlepszego rozwiązania. Sama cena niekoniecznie zadecyduje o sukcesie.

Lojalni, naturalni ambasadorzy marki

Pamiętajmy przy tym, że lojalny klient to nie tylko zyski finansowe, ale także potencjalny ambasador marki. Jeśli ktoś kupuje obuwie tylko w naszym sklepie, to logiczne wydaje się to, że będzie polecał nasze usługi także swoim znajomym. Wówczas mamy lojalnego influencera, którego zdobyliśmy wysokiej jakości usługami i profesjonalną obsługą!

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here