Wycena pozycjonowania

Wycena pozycjonowania

W dobie internetu każdy przedsiębiorca myśli o tym jak osiągnąć sukces w sieci. Czy zainwestować w reklamę czy też są inne możliwości, które pomogą w sprzedaży produktów. Wtedy często też natrafia na ogłoszenia firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Wycena pozycjonowania nie jest prosta, ponieważ zależy w głównej mierze od wyników. W pozycjonowaniu chodzi o podniesienie pozycji witryny na dane słowo kluczowe w wynikach pozycjonowania. Na przykład kominiarz z Warszawy, chce by po wpisaniu w najpopularniejszą wyszukiwarkę frazy „kominiarz warszawa” jego strona była na pierwszej pozycji.

Ludzie szukając usług wybierają to co wyskoczy jako pierwsze, lub jest na pierwszej stronie, dlatego tak ważne jest posiadanie wysokiej pozycji.
Firmy które oferują tą usługę zajmują się wieloma rzeczami jeśli chodzi o naszą stronę. Na początku przygotowują audyt, który mówi o obecnej sytuacji w jakiej się znajdujemy i o tym jakie są możliwe ścieżki działania. Następnie wykonywany jest plan optymalizacji strony, który uwzględnia aspekty zarówno techniczne jak i rozbudowę treści strony pod kątem SEO. Jest to bardzo ważne ponieważ roboty wyszukiwarek zwracają uwagę na to czy nasza strona niesie wartościowe treści, czy nie zostały one skopiowane z innych stron i czy są pomocne dla użytkownika.

Kiedy klient zaakceptuje plan, wtedy rozpoczyna się proces optymalizacji. Strona musi być szybko wczytywana przez przeglądarkę, należy więc zoptymalizować i zmniejszyć rozmiar obrazów. Konieczne jest też dostosowanie treści pod konkretne frazy na jakie ma być widoczna strona. Kolejnym etapem jest poprawa meta tagów, które są bardzo ważne przy pozycjonowaniu.
Kiedy etap optymalizacji jest już zakończony wtedy zaczyna się kampania link-buildingowa, zdobywanie linków dla stron, tak by roboty wiedziały, że strona jest wartościowa i warto umieścić ją wyżej w wyszukiwarkach.

Cały proces pozycjonowania jest bardzo zawiły i skomplikowany i zależy od wielu czynników, dlatego płacimy dopiero za efekty wykonanych prac. Nieraz kilka firm pozycjonuje się na tą samą frazę i konkurencja o pierwsze miejsce jest bardzo duża i agresywna.
Pozycjonując stronę warto zwrócić uwagę na to jakie opinie ma dana firma zajmująca się SEO. Wiele firm podpisuje umowy, a później nic nie robi z naszą stroną, bądź przekazuje obowiązki stażystom, którzy dopiero się uczą i eksperymentują na naszej firmie. Warto więc zanim podpiszemy cokolwiek popytać znajomych czy przejść się do siedziby i zapytać jakie strategie wykorzystują. Nie dajmy nabijać się w butelkę!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *