Home Office – jak urządzić biuro w domu?

Coraz więcej firm oferuje możliwość pracy zdalnej – szczególnie, jeśli wszystkie zadania do wykonania wykonywane są na komputerze, praca jest samodzielna, a jej efektami możesz się łatwo podzielić przez internet. Dzięki temu nie musisz tracić czasu na dojazdy do firmy i łatwiej zorganizować sobie dzień. Aby jednak zdalna praca była efektywna, będziesz potrzebował odpowiedniego stanowiska pracy w domu – jak je zorganizować?

Gdzie umieścić stanowisko pracy

Miejsce pracy powinno być nieco odizolowane od części mieszkalnej, w której odpoczywasz i się relaksujesz. W małych lokalach często jest to niemożliwe, jednak warto się odrobinę wysilić, aby zachować separację strefy życia prywatnego i zawodowego. W przeciwnym wypadku może okazać się, że cały dom kojarzy Ci się głównie z pracą i niełatwo Ci będzie znaleźć w nim wytchnienie. Stwórz więc miejsce specjalnie do pracy. Biurko, kilka półek na dokumenty i źródła – to wystarczy, choć idealnym rozwiązaniem byłoby przeznaczenie całego pomieszczenia na gabinet. Pamiętaj też, aby zabierając się do pracy, wyszykować się, jakbyś miał wyjść z domu. Dzięki temu łatwiej zmobilizujesz się do wykonania zaplanowanych zadań.

Zadbaj o dostęp do internetu gdziekolwiek jesteś

Wyposażenie stanowiska pracy

Wyposażenie stanowiska pracy będzie w dużej mierze zależne od tego, jakie zadania wykonujesz na co dzień. Na pewno jednak będziesz potrzebować wygodnego fotela i sporego biurka, aby podnieść komfort codziennej pracy. Pamiętaj, że na Twoje zdrowie korzystnie może wpłynąć częste zmienianie pozycji. Staraj się więc nie siedzieć cały czas przy biurku, ale zaopatrz się np. w podkładkę na laptopa i wraz z nią przenoś się na kanapę lub wygodny fotel-pufę, aby dać odpocząć plecom.

Dla wielu niezbędny może okazać się drugi monitor, dzięki któremu praca będzie przebiegała sprawniej – na jednym ekranie możesz mieć wyświetlone potrzebne Ci dane, a na drugim sporządzisz raport, bez konieczności przeklikiwania się pomiędzy programami i zakładkami. Innym użyteczna okaże się być drukarka – koniecznie postaw na model z połączeniem Wi-Fi, wówczas będziesz mógł drukować jednym kliknięciem, i to zarówno z poziomu komputera, jak i smartfona. Nie zapomnij też o drobnych przyjemnościach dla siebie – czy biuro może obejść się bez ekspresu do kawy? Z pewnością nie – zaopatrz się więc w urządzenie idealne do własnych potrzeb.

Gdzie umieścić stanowisko pracy

Zadbaj o dostęp do internetu gdziekolwiek jesteś

Najważniejsze podczas pracy z domu jest stabilne połączenie z siecią Wi-Fi. Jeśli często zmieniasz pozycję i miejsce, z którego pracujesz, może się okazać, że w różnych częściach domu masz słabszą lub mocniejszą siłę sygnału. Aby wszędzie była ona doskonała, koniecznie wybierz wzmacniacz sygnału Wi-Fi do domowej sieci. Dzięki niemu może się okazać, że nawet praca w ogrodzie w ciepłe i słoneczne dni stanie się możliwa. Jeśli zaś lubisz pracować w plenerze, poza domem, kup internet mobilny o dobrych parametrach. Upewnij się jednak, że zasięg sieci w miejscu, do którego się wybierasz, będzie odpowiednio – sieć LTE nie dociera wszędzie, choć możesz liczyć, że będzie dobra w dużych miastach!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here