środa, listopad 26, 2025

Jak stworzyć dobry wzór CV?

0
wzór CV
Fot. Pexels.com

Kiedy wpiszemy w wyszukiwarkę internetową hasło wzór CV pojawi nam się mnóstwo wyników. Niestety niektóre z nich będą już nieaktualne i będą zawierać informacje, których już nie musisz podawać jak stan cywilny czy posiadane dzieci. W takim razie jakie elementy powinno zawierać dobre CV?

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/wzor-cv-do-pracy-jak-zrobic-to-dobrze/

Co umieścić w CV?

Dokument ten ma pewną stałą strukturę, której należy przestrzegać. Obowiązkowe elementy, które zawiera każdy wzór CV to doświadczenie, wykształcenie, dane osobowe oraz klauzula o przetwarzaniu danych osobowych.

Ponadto elementami, które warto umieścić w CV są hobby i różnego rodzaju zainteresowania, umiejętności, osiągnięcia, uzyskane certyfikaty oraz doświadczenie zawodowe. W niektórych branżach warto także umieścić link do portfolio bądź mediów społecznościowych.

Pamiętaj, że wszelkie informacje umieszczone w tym dokumencie powinny być prawdziwe. Kłamstwo prędzej czy później wyjdzie na jaw. W takiej sytuacji mogą Cię czekać niemiłe konsekwencje.

Nie zapomnij, że w CV stosujemy odwróconą chronologię. Oznacza to, że wydarzenia najstarsze z naszego życiorysu znajdują się na końcu. Za to ostatnio ukończona edukacja czy praca powinny znaleźć się na samej górze danej sekcji. Jest to powszechnie stosowana metoda, której należy przestrzegać.

Jaki wzór CV wybrać?

Szata graficzna jest równie ważna co treść CV. Najważniejsze są tu estetyk, symetria oraz użyte kolory. Wiele zależy także od stanowiska, na które aplikujemy. Kreatywne zawody jak grafik, specjalista od marketingu czy copywriter mogą sobie pozwolić na nieco oryginalniejszy wygląd dokumentów aplikacyjnych.

Jednak w przypadku tradycyjnych zawodów jak księgowy, nauczyciel czy bankier warto postawić na klasyczne wzory. Idealne będą także stonowane kolory jak niebieski, granatowy, zielony, ciemnoczerwony.

Gotowy wzór CV to dobra opcja na profesjonalny wygląd naszego życiorysu. Warto zadbać o estetykę ponieważ może ona pozytywnie wpłynąć na postrzeganie naszej osoby. Istnieje wiele firm, które tworzą gotowe CV. Jeśli nie wiesz jak stworzyć taki dokument warto oddać się w ręce profesjonalistów.

Zobacz też: http://www.flyweb.pl/motywacja-pracownikow-sie-zabrac/

Jak rozreklamować lokalny biznes? Poradnik dla początkujących przedsiębiorców

0
Jak rozreklamować lokalny biznes

Marketing to bardzo rozbudowana dyscyplina. Zaliczamy do niej najróżniejsze formy reklam, których zadaniem jest poprawienie dochodów naszej firmy oraz zdobycie nowych odbiorców oferowanych usług lub produktów. W dobie nowych mediów, mamy wiele możliwości dotarcia do otoczenia naszej firmy. Warto jednak pamiętać również o klasycznych rozwiązaniach, które mogą stanowić nie mniej skuteczną formę reklamy. Poniżej podpowiadamy – w jaki sposób zabrać się za marketing, jeśli naszym targetem jest lokalna społeczność.

Marketing w świecie wirtualnym – o czym warto pamiętać

Reklamy w internecie to rozwiązanie dobre na sam początek. Nasze usług możemy promować zarówno na portalach lokalnych, ogólnopolskich jak i globalnych. Ważne jest monitorowanie ruchu na naszych stronach, do czego możemy wykorzystać różnorodne darmowe narzędzia internetowe. Ponadto, przyda się zoptymalizowanie treści umieszczanych w internecie pod kątem potrzeb SEO. Warto położyć nacisk na to, że nasze produkty lub usługi są dedykowane dla konkretnych regionów bądź dostępne w określonej okolicy.

Przygotowując stronę internetową, zadbajmy, by była schludna i prosta, a zarazem dobrze naładowana wszystkimi potrzebnymi informacjami. Warto unikać rozbudowanych grafik lub ich większej ilości. Minimalistyczne rozwiązania są dziś najbardziej pożądane i wydają się odnosić największy sukces w sieci.

Warto również stworzyć wizytówkę swojej firmy w Google Maps, co z pewnością ułatwi odnalezienie nas wielu potencjalnym klientom. To właśnie przez ten portal najszybciej i najłatwiej można znaleźć zlokalizowanego w pobliżu dostawcę produktów lub usług.

Marketing lokalny – rozwiązania w świecie realnym

Reklamy wykorzystywane w świecie offline można od siekiery podzielić na dwie główne kategorie – reklamy zewnętrzne i wewnętrzne. Pierwsze z nich to reklamy umieszczane na świeżym powietrzu – wzdłuż szlaków komunikacyjnych, przy często uczęszczanych drogach, przy przejściach dla pieszych, na fasadach budynków. Reklamy wewnętrzne – jak sama nazwa wskazuje – montuje się wewnątrz pomieszczeń.

Zdecydowanie częściej korzystamy z reklamy zewnętrznej. O jej zaletach nie trzeba nikogo przekonywać. Reklama zewnętrzna trafia do dużej ilości odbiorców, jest łatwa w odbiorze i przyciąga uwagę. Nadaje się zarówno do poszukiwania nowych odbiorców naszych produktów lub usług jak i utrzymywania kontaktu z dotychczasowymi klientami.

Szczególnie popularnym rodzajem reklamy zewnętrznej są telebimy oraz bilbordy reklamowe. Pozwalają one na prezentowanie treści wizualnych, a niekiedy także audiowizualnych, w dużej rozdzielczości oraz wysokim nasyceniu kolorystycznym. Reklamy takie przyciągają uwagę przechodniów oraz zapadają w pamięć. Ponadto, są zdecydowanie łatwiejsze w odbiorze niż reklamy pisane w formie tekstu.

Największą popularnością cieszą się telebimy i billboardy reklamowe w Ostrowie Wlkp., Poznaniu, Koninie i Kaliszu – czyli dużych miastach regionu Wielkopolski. Nie powinno to dziwić, gdyż jest to jeden z najaktywniejszych regionów wśród polskich przedsiębiorców. Wykorzystywane w nich reklamy zewnętrzne to przede wszystkim telebimy i billboardy, ustawiane wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych oraz w okolicy najczęściej uczęszczanych miejsc. W telebimach wykorzystuje się dodatkowo technologię LED, pozwalającą na prezentowanie rozmaitych treści wizualnych w wysokiej rozdzielczości oraz z precyzyjnym odwzorowaniem szczegółów.

Praca zdalna – poradź sobie z nią z 4 darmowymi narzędziami do pracy

0
praca zdalna
Fot. Pexels.com

Praca w domu różni się od tej w firmie. Znajdujesz się ciągle w tym samym pomieszczeniu. Łatwiej o rozproszenie i zajęcie się obowiązkami domowymi. Warto się zorganizować i zaplanować swoją pracę. Pomóc w tym mogą narzędzia online. Poniżej prezentujemy 4 narzędzia, które sprawią, że praca zdalna będzie łatwiejsza.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/praca-zdalna-4-przydatne-narzedzia-do-pracy-w-domu/

Narzędzie od Google czyli Google Hangout

Jest to komunikator internetowy pozwalający na wysyłanie wiadomości jak na czacie, a także na rozmowy wideo. Kontaktować możemy się z jedną osobą bądź tworzyć grupowe czaty i konferencje. Google Hangout pozwala na jednoczesne uczestniczenie w konwersacji 25-ciu osób.

Ważnym aspektem tego komunikatora jest możliwość pobrania aplikacji na smartfona. Pozwala to na uczestniczenie w konwersacjach w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca. Ten aspekt może być także pomocny w sytuacji kiedy nastąpi awaria komputera.

Hangout pozwala na pozostanie w kontakcie ze swoimi współpracownikami pomimo pracy zdalnej.

Slack czyli komunikator tekstowy

Aplikacja ta zdobywa ostatnio coraz większą popularność. W przeciwieństwie do narzędzia od Google nie pozwala na wideorozmowy, co może być problematyczne podczas pracy zdalnej.

Slack oferuje wysyłanie wiadomości tekstowych, tworzenie grupowych czatów oraz oznaczanie urzytkownika w konwersacji.

Trello czyli praca zdalna w kalendarzu

Trello to pierwsze narzędzie na naszej liście, które pozwala organizować pracę grupową poprzez przypisywanie zadań poszczególnym członkom zespołu. Głównym celem aplikacji jest wspomaganie w organizacji projektów i planowania poszczególnych zadań.

Urządzenie pozwala na dodawanie poszczególnych członków zespołu do zadania, podawania daty planowanego zakończenia projektu, a także dodawania powiadomień do zadań.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze, co jest niezwykle ważne kiedy każdy pracuje zdalnie.

Dropbox czyli udostępnianie i przechowywanie dokumentów

To narzędzie pozwala na udostępnianie materiału w chmurze, dzięki czemu każdy pracownik będzie miał dostęp do pliku na swoim urządzeniu. Dropbox umożliwia przesyłanie plików pdf, word czy excel.

 

Praca zdalna może być łatwa. Warto pomyśleć o tym jak organizować wspólne projekty, komunikację większej grupy pracowników czy dzielenie się plikami. Wszystkie te elementy wpłyną na większe zadowolenie z pracy w domu.

Zobacz też: http://www.flyweb.pl/czym-podpis-elektroniczny/

Jakie artykuły warto kupić do biura?

0
Jakie artykuły warto kupić do biura

Jeżeli chcemy, by nasze firmowe biuro zawsze funkcjonowało sprawnie i efektywnie (a na pewno jest to jedno z naszych marzeń), musimy poświęcić trochę czasu na skompletowanie całego jego wyposażenia. Umieszczając w tym pomieszczeniu różnorodne materiały biurowe i papiernicze, zapewniamy dużą wygodę sobie oraz innym pracującym z nami osobom. Nagle wykonywanie codziennych obowiązków staje się dużo łatwiejsze. Szybciej też radzimy sobie z zaistniałymi problemami, bo mamy odpowiednie narzędzia do tego, by je na bieżąco rozwiązywać.

ZOBACZ TEŻ

Jak marketing cyfrowy zmienia oblicze biznesu w Bielsku-Białej?

Bielsko-Biała to jedno z najdynamiczniej rozwijających się miast południowej Polski, które od lat przyciąga inwestorów i buduje markę jako silny ośrodek biznesowy. To tutaj...

Porady Ekspertów: Jak Wykorzystać Pełny Potencjał Twojego Instant Pot

Instant Pot to jedno z najbardziej wszechstronnych urządzeń kuchennych dostępnych na rynku. Jako multicooker, szybkowar i garnek elektryczny, łączy w sobie funkcje, które znacząco...

Korzyści i koszty faktoringu – czy to rozwiązanie się opłaca?

Faktoring to dogodna forma uzupełniania kapitału obrotowego. Polega na tym, że faktor (najczęściej instytucja finansowa) przejmuje należności od przedsiębiorstwa i wypłaca mu ustaloną część...

Jak wybrać tablet graficzny z rysikiem poradnik dla początkujących?

Jak wybrać tablet graficzny z rysikiem poradnik dla początkujących
Wybierając tablet graficzny z rysikiem, stajemy przed wyzwaniem odnalezienia urządzenia, które zaspokoi nasze artystyczne pragnienia oraz spełni wymogi pracy i rozrywki. Narzędzia kreatywne przeniosły...

Jakie studia na organizatora imprez?

# Jakie studia na organizatora imprez? ## Wprowadzenie Planowanie i organizacja imprez to dziedzina, która cieszy się coraz większą popularnością. Wraz z rozwojem branży eventowej, rośnie...