trade marketing co to

Trade marketing to dość nowe pojęcie, które kryje pod sobą wiele ciekawych i praktycznych informacji pozwalających na efektywne i systematyczne zwiększanie sprzedaży. Dzięki wiedzy z tego zakresu możliwe jest również polepszenie pozycji oraz ekspozycji produktów znajdujących się w dystrybucji. Trade marketing zawiera strategie oraz działania mające na celu nawiązanie partnerskiej współpracy z producentami.

Trade marketing co to?

Przez lata był jedną z części szeroko pojętego marketingu oraz sprzedaży. Obecnie trade marketing należy uznać za wsparcie sprzedaży. Jednym z jego celów jest rozwijanie producentów oraz najważniejszych kanałów sprzedaży, które są do ich dyspozycji.
Profesjonalne promowanie produktów w ramach trade marketingu ma miejsce jedynie, gdy zajmują się nimi profesjonaliści przeszkoleni do tego zadania. Konieczne jest odbycie szeregu szkoleń oraz praktyka, aby posiąść odpowiednie umiejętności.

Powolne wdrażanie zasad trade marketingu jest procesem, który da się z całą odpowiedzialnością opanować, ale trzeba być przy tym konsekwentnym i cierpliwym.
W nabywaniu wiedzy mogą nam pomóc specjalistyczne szkolenia, które organizowane są w regularnych odstępach czasowych. Z tego rodzaju szkoleń korzystają przede wszystkim osoby piastujące stanowiska menadżerskie, dyrektorskie lub są pracownikami działu marketingu chcącymi podnieść swoje kwalifikacje zawodowe niezbędne do awansowania w hierarchii firmy.

Oczywiście, aby to szkolenie przyniosło wymierne rezultaty musi odbywać się w formie praktycznej. Chodzi przede wszystkim o organizowanie podczas szkolenia warsztatów mających na celu rozwijanie umiejętności, które dopiero co zostały pozyskane. Dobre szkolenie z trade marketingu powinno w 80 procentach na praktyce.

trade marketing

Podczas szkolenia poruszane są najróżniejsze kwestie.

W programie szkoleń znajdują się punkty pozwalające poznać czynniki odpowiedzialne za decyzje zakupowe, czynniki, które je determinujące. Poszerzenie wiedzy o nowe metody pozwalające skuteczniej pozycjonować w kanałach dystrybucyjnych. Poznana wiedza pozwala na podniesienie wartości sprzedaży wartościowej i liczbową.

Dzięki takim zabiegom będzie możliwe systematyczne zwiększanie i stabilizowanie sieci dystrybucji.
Według trade marketingu istnieją filary, które na bazie lat stały się fundamentem tej dziedziny. Mowa jest mianowicie o dystrybucji, ekspozycji i rekomendacji. W ten sposób możliwe jest zagwarantowanie optymalnej dostępności w punktach handlowych. Kluczową rolę w trade marketingu odgrywa też przeprowadzana regularnie analiza efektywności.

Dzięki takim analizom każdy przedsiębiorca może zyskać kluczową wiedzę na temat rosnących kosztów sprzedaży. Przeprowadzanie takich analiz może się okazać kosztownym przedsięwzięciem, ale w perspektywie czasu okaże się to posunięciem przynoszącym korzyści dla przedsiębiorstwa.

Przeprowadzenie udanej kampanii trade marketingowej jest uzależnione od kilku elementów. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku wielkich sieci handlowych oraz małych sklepików, gdzie potrzeby oraz możliwości finansowe są zupełnie innym poziomie. Sklepy te mają zupełnie inne sprzedażowe oraz inną klientelę. Przykładowo dla niewielkich sklepików należy podchodzić indywidualnie.

planowanie

Skutecznie prowadzona kampania trade marketingowa pozwala skutecznie wzmocnić przewagę konkurencyjną. Jednocześnie takie działanie pozwala na zdobywanie swoich nowych klientów i zwiększanie swoich dochodów.
Jednym z ważniejszych elementów należących do Trade Marketingu jest odpowiednie kontaktowanie się z miejscem sprzedaży. W tym pomocne okazują się materiały POS. Są to specjalne nośniki służące do komunikowania się pomiędzy marką oraz konsumentem. Aby były skuteczne, konieczne jest ich odpowiednie dobranie.

Spójność komunikacji stoi na wysokim poziomie. Jednocześnie zyskuje na tym jakość produktu, co przekłada się na większe zadowolenie klienta, który w obecnych czasach ma wyśrubowane wymagania. Spełnienie ich nie jest zadaniem, które można zrealizować w krótkim przedziale czasu.

Chcąc przygotować profesjonalną kampanię trade marketingową warto dobrze zdiagnozować pozycję produktu znajdującego się na rynku. Do tego celu konieczne jest posiadanie wiedzy na temat realnego stanu produktu, określić powody, dlaczego nie cieszy się on tak dużym zainteresowaniem produktu.
Przeprowadzenie trafnej analizy pozwala nam na dopasowanie odpowiedniej strategii i wdrożenie jej w życie. Przy analizie szczególną uwagę trzeba zwracać na dwa elementy, czyli na dystrybutora oraz sprzedawcę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here