jak zalozyc sklep na facebooku

Facebook został założony w 2004 roku, jego głównym założycielem jest Mark Zuckerberg. Początkowo ten portal społecznościowy miał służyć wyłącznie uczniom szkół średnich i wyższych. Zarejestrowaniu użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji jak również zakładać blogi oraz sklepy.

Biorąc pod uwagę liczbę zarejestrowanych użytkowników (w 2017 roku ok.2 miliardy) facebook jest świetnym oknem na świat dla wielu przedsiębiorców. Jeśli więc prowadzisz sklep a chcesz dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów, facebook sprawdzi się do tego idealnie.

Jak założyć sklep na facebooku?

facebook

„Sklep na Facebooku wbrew temu, co sugeruje nazwa tak naprawdę nie funkcjonuje jako bezpośredni kanał sprzedaży. W przeciwieństwie np. do platformy Google Shopping, gdzie można dokonywać zakupów, został wprowadzony w formie osobnej zakładki na firmowym fanpage’u, która służy do promowania oferty.
Z jej pomocą w atrakcyjny sposób przedstawisz swoje produkty użytkownikom oraz sprawisz, że fani bez problemu trafią do Twojego sklepu internetowego, a to z kolei z sukcesem przełoży się na wzrost konwersji” czytamy na stronie artefakt.pl

Sklep na Facebooku to osobna zakładka na Twoim fanpage’u. Kiedy go uruchomisz i uzupełnisz produkty jakie masz do sprzedania, będziesz mógł oznaczać produkty pod postami – zdjęciami, filmami, itd. Dzięki temu linki do produktów będą bardziej widoczne dla wielu użytkowników. Aby skutecznie uruchomić sklep, należy przejść kilka etapów. Sklep na Facebooku to oddzielna zakładka, musimy zatem dodać nową zakładkę. Aby to zrobić, należy wejść w „Ustawienia” na swoim fanpage’u a następnie kliknąć edytuj stronę.

Jeśli pośród wymienionych opcji,nie widnieje „sklep” naciśnij „dodaj kartę”. Otworzą się wówczas nowe propozycje: kliknij poszukiwaną kategorię i dodaj kartę. Od tej pory zakładka będzie widoczna po lewej stronie na głównym widoku Twojego fanpage’a i możesz z niej korzystać, kiedy tylko zechcesz.
Po tej czynności koniecznie wróć na główną stronę Twojego fanpage’a, aby sprawdzić , czy karta została poprawnie dodana do zakładek. Jeśli znajduje się tam Sklep, wszystko poszło zgodnie z planem.

Po kliknięciu w zakładkę na ekranie pojawi się obowiązkowy regulamin, z którym należy się zapoznać a następnie zaakceptować warunki, aby przejść dalej. Bez akceptacji warunków regulaminu, niestety nie będzie to możliwe. W kolejnym kroku, musisz wybrać metodę płatności. Pojawią się dwie możliwości do wyboru: „Wiadomość w sprawie kupna”,która pozwoli użytkownikom wysyłać zapytanie o cenę oraz o produkty przy użyciu Messengera lub „Transakcja zakupu w innej witrynie, przy kliknięciu tej pozycji klient zostanie przekierowany na inną witrynę lub stronę www.

Następnie ustaw walutę, w jakiej ceny będą wyświetlane na fanpage’u. Jeśli uda Ci się przejść przez wszystkie, wyżej omówione kroki, oznacza to tylko jedno: sekcja Sklep znajduje się już na Twojej stronie na Facebooku. Co ważne, każdy z powyższych punktów dokładnie przemyśl, gdyż nie będziesz miał możliwości zmian po założeniu sklepu. Jeśli zmienisz później zdanie, musisz musisz usunąć sekcję i przejść cały proces od nowa.

Kolejnym krokiem jest dodawanie produktów oraz tworzenie internetowej ekspozycji. Jest to bardzo ważny punkt, ponieważ to przyczynia się do wzrostu zainteresowania naszymi produktami. Przede wszystkim do artykułu w sklepie powinien zostać dodany przynajmniej jednym obraz, który będzie prezentował go w całości i oddawał rzeczywisty wygląd towaru (niedopuszczalna jest więc ilustracja lub inne zdjęcie np.podobnego produktu). Zdjęcie o rozdzielczości co najmniej 1024 x 1024 pikseli jak podaje Facebook oraz co ważne musi mieć kwadratowy format oraz białe tło.

sklep na facebooku

Co więcej, nigdy nie należy umieszczać obrazów przedstawiających dodatkowo np. logo, hasło reklamowe czy znaki wodne. Są to wymagania, które decydują o tym czy dane zdjęcie będzie mogło zostać dodane do Twojego wirtualnego sklepu. Pod każdym dodanym obrazem, możesz dodać opis. Najlepiej jest dodać kilka słów o produkcie oraz zachęcić klienta do zakupu właśnie Twojego produktu.

Tworząc sekcję Sklep na firmowej stronie, a następnie uzupełniając produkty i opisy produktów w swoim sklepie, zyskujesz możliwość oznaczania sprzedawanych artykułów pod zdjęciami i publikowanymi przez Ciebie postami, co znacząco ułatwi Ci tworzenie tematycznych relacji z polecanymi produktami. Założenie sklepu na Facebooku to jak widać nic trudnego, kluczowa jest jednak wiedza gdzie należy po kolei kliknąć, żeby zrobić to sprawnie a przede wszystkim dobrze.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here