Czy stać Cię na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Każdy niemal przedsiębiorca, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest pozycjonowanie, zwłaszcza w przypadku sklepu internetowego. Nie każdy jednak zdaje sobie dokładnie sprawę z tego, jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego od kuchni: krok po kroku oraz jakie są koszta profesjonalnej usługi. W sieci znaleść można mnóstwo firm zajmujących się pozycjonowaniem, jednak dokładne koszta są różne w zależności od charakteru współpracy.

Najpopularniejsze są 3 formy: 

  1. Abonament
  2. Wynagrodzenie za efekt
  3. Praca specjalisty ds. pozycjonowania za godzinę

Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. Abonament to umowa, najczęściej z określonym okresem wypowiedzenia. Koszta kształtują się tu pomiędzy 800 zł a górna granica to nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Wynagrodzenie za efekt to forma współpracy polegająca na opłacie tylko za skuteczne pozycjonowanie. Czyli wraz ze skutecznością firma pozycjonująca zarabia stosunkowo więcej. Praca na godziny specjalisty to od około 200-300 zł. Większość firm proponuje bezpłatne wyceny wraz z propozycją działań, czasami przedstawiają też swoje pakiety z wyszczególnieniem zakresu działań.

Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku.

Samo pozycjonowanie jest czasochłonne, jednak dobrze przeprowadzone przynosi olbrzymie efekty. Rozpoczyna się od profesjonalnego audytu, czyli rozpoznania plusów i minusów danego sklepu internetowego. Następnie wykonuje się optymalizację SEO, czyli wprowadza się jak najwięcej zmian i dostosowaniu elementów strony do wymagań wyszukiwarek. Kolejny krok to pozyskiwanie wartościowych linków tzw. link building.

Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych warto rozważyć specjalną ofertę AdWords – Zakupy Google. Jest to niezwykle skuteczne narzędzie wspomagające ściąganie klientów do sklepu poprzez wyświetlanie produktu w momencie, gdy ktoś wyszukuje danej rzeczy w wyszukiwarce. Dodatkowo istnieje opcja przypomnienia potencjalnemu klientowi o produktach, które już oglądali w sklepie. Pozycjonowanie może być świetnym uzupełnieniem tej usługi, dzięki czemu koszta będą mniejsze, a efekt zdecydowanie lepszy przy połączeniu tych dwóch opcji. 

[Głosów:1    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here