facebook
fot. pexels.com

Prowadzenie firmowego konta na Facebooku wcale nie ogranicza się do wrzucania postów raz na jakiś czas; udostępnienia czegoś, co się nam podoba; lajkowanie komentarzy pozostawionych pod naszymi postami. Prowadzenie firmowego Facebooka to praca na pełen etat i właśnie z tego względu, że wiele osób tak do tego nie podchodzi popełnia wiele błędów. Poznaj te najczęściej powtarzane, ale wcale nie tak oczywiste dla wszystkich, jakby mogło się wydawać!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/social-media-w-kampaniach-spolecznych/

Brak strategii

O tym błędzie już w zasadzie opowiedzieliśmy powyżej, w zapowiedzi artykułu. Niestety, ale znaczna część osób prowadzi Facebooka dla ogólnej zasady – bo trzeba i wypada mieć takie konto dla swojej marki, firmy. Tak to prawda, ale to nie wszystko, to nie wystarczy. Prowadzenie Facebooka powinno opierać się o opracowaną strategię, koncepcję. Tylko wtedy ma to okazję zadziałać i realnie pomóc w rozwoju marki. Wchodząc na Facebooka marki, która działa ad hoc, bez strategii – od razu to widać, naprawdę. Jest chaos, brak struktury, brak koncepcji. Prowadzenia Facebooka bez strategii jest zdecydowanie najczęściej popełniamy błędem nr 1.

Brak informacji o marce

Wchodząc na fanpagę, czyli Facebooka marki mamy kilka miejsc, w których możemy umieścić informacje o marce. To głównie kolumna po prawej stronie przeznaczona na tekst i zdjęcie, zdjęcie w tle czy przypięty post na tablicy głównej profilu. Warto wykorzystać te miejsca i powiedzieć odbiorcom, a zwłaszcza tym, którzy wchodzą po raz pierwszy na profil – jaką marką jesteśmy,w  czym możemy pomóc, dlaczego warto u nas zostać. Bardzo często wchodząc na profile marek nie ma takich informacji, a odbiorca nawet gdyby chciał, nie znajdzie nic dla siebie i wychodzi z takiego miejsca.

Reakcje pod postami

Innym błędem, ale równie istotnym jest to, że wiele osób nie odpowiada systematycznie na pozostawione komentarze pod postami. Czasem można wejść na profil marki pod konkretny post i widać, że widnieją tam komentarze bez odpowiedzi, a nawet bez pozostawienia przy nich reakcji. To ogromny błąd. Każda marka powinna odpisywać na komentarze, podtrzymywać rozmowę, zachęcać do tego, aby odbiorca pozostawił po sobie reakcję czy też udostępnił post. To bardzo ważne z perspektywy nie tylko docierania do nowych odbiorców, ale też dbania o tych obecnych.

Inne marki, odnośnie tego błędu związanego z komentarzami, postępują tak, że usuwają niewygodne komentarze. To również błąd i bardzo źle świadczy o marce. Warto zawsze stawić czoła negatywnych opinion i ze spokojem wszystko wytłumaczyć, co zdecydowanie sprawia, że taki odbiorca zyskuje więcej ,,za’’, aby zostać odbiorcą marki.

Przeczytaj też: http://cowmiescie.pl/opowiadamy-o-nietypowych-rodzajach-miodu/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here