Jak rozreklamować lokalny biznes

Marketing to bardzo rozbudowana dyscyplina. Zaliczamy do niej najróżniejsze formy reklam, których zadaniem jest poprawienie dochodów naszej firmy oraz zdobycie nowych odbiorców oferowanych usług lub produktów. W dobie nowych mediów, mamy wiele możliwości dotarcia do otoczenia naszej firmy. Warto jednak pamiętać również o klasycznych rozwiązaniach, które mogą stanowić nie mniej skuteczną formę reklamy. Poniżej podpowiadamy – w jaki sposób zabrać się za marketing, jeśli naszym targetem jest lokalna społeczność.

Marketing w świecie wirtualnym – o czym warto pamiętać

Reklamy w internecie to rozwiązanie dobre na sam początek. Nasze usług możemy promować zarówno na portalach lokalnych, ogólnopolskich jak i globalnych. Ważne jest monitorowanie ruchu na naszych stronach, do czego możemy wykorzystać różnorodne darmowe narzędzia internetowe. Ponadto, przyda się zoptymalizowanie treści umieszczanych w internecie pod kątem potrzeb SEO. Warto położyć nacisk na to, że nasze produkty lub usługi są dedykowane dla konkretnych regionów bądź dostępne w określonej okolicy.

Przygotowując stronę internetową, zadbajmy, by była schludna i prosta, a zarazem dobrze naładowana wszystkimi potrzebnymi informacjami. Warto unikać rozbudowanych grafik lub ich większej ilości. Minimalistyczne rozwiązania są dziś najbardziej pożądane i wydają się odnosić największy sukces w sieci.

Warto również stworzyć wizytówkę swojej firmy w Google Maps, co z pewnością ułatwi odnalezienie nas wielu potencjalnym klientom. To właśnie przez ten portal najszybciej i najłatwiej można znaleźć zlokalizowanego w pobliżu dostawcę produktów lub usług.

Marketing lokalny – rozwiązania w świecie realnym

Reklamy wykorzystywane w świecie offline można od siekiery podzielić na dwie główne kategorie – reklamy zewnętrzne i wewnętrzne. Pierwsze z nich to reklamy umieszczane na świeżym powietrzu – wzdłuż szlaków komunikacyjnych, przy często uczęszczanych drogach, przy przejściach dla pieszych, na fasadach budynków. Reklamy wewnętrzne – jak sama nazwa wskazuje – montuje się wewnątrz pomieszczeń.

Zdecydowanie częściej korzystamy z reklamy zewnętrznej. O jej zaletach nie trzeba nikogo przekonywać. Reklama zewnętrzna trafia do dużej ilości odbiorców, jest łatwa w odbiorze i przyciąga uwagę. Nadaje się zarówno do poszukiwania nowych odbiorców naszych produktów lub usług jak i utrzymywania kontaktu z dotychczasowymi klientami.

Szczególnie popularnym rodzajem reklamy zewnętrznej są telebimy oraz bilbordy reklamowe. Pozwalają one na prezentowanie treści wizualnych, a niekiedy także audiowizualnych, w dużej rozdzielczości oraz wysokim nasyceniu kolorystycznym. Reklamy takie przyciągają uwagę przechodniów oraz zapadają w pamięć. Ponadto, są zdecydowanie łatwiejsze w odbiorze niż reklamy pisane w formie tekstu.

Największą popularnością cieszą się telebimy i billboardy reklamowe w Ostrowie Wlkp., Poznaniu, Koninie i Kaliszu – czyli dużych miastach regionu Wielkopolski. Nie powinno to dziwić, gdyż jest to jeden z najaktywniejszych regionów wśród polskich przedsiębiorców. Wykorzystywane w nich reklamy zewnętrzne to przede wszystkim telebimy i billboardy, ustawiane wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych oraz w okolicy najczęściej uczęszczanych miejsc. W telebimach wykorzystuje się dodatkowo technologię LED, pozwalającą na prezentowanie rozmaitych treści wizualnych w wysokiej rozdzielczości oraz z precyzyjnym odwzorowaniem szczegółów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here